måndag 22 augusti 2016

Veckans träning, v 20

Måndag: känner mig förvånansvärt pigg och funderade allvarligt på att gå och simma eller en liten jogg. Men tvingade mig att vila och istället börja skissa på de kommande 6veckornas upplägg inför lidingö15.

Tisdag: nystart på mammaoutdoortraining, vi värkar ska vara 9 mammor. Ett lätt pass i gropen med en del magtunnlar, höftlyft pch sedan 2 intervaller uppför backen. Använde den tiden till att sprinta 3min uppför och jogg ner sen 3min uppför snabbt bakåt och jogg ner. Fick upp flåset oerhört. Sen lite parövningar. Mellan magtunnlar och backen va det lite ben. I utfallen redan vid de låga gav mitt vänsterknä upp det bara vek sig och gjorde svinont hela tiden jag provade göra nya utfall. 

Onsdag: backintervaller i båtbacken upp mot rosen. Gick ner till båtarna och sprang promenaden trt med vagnen och båda barnen. Sen parkerade jag dem i backen och körde intervaller på 80 meter uppför. Nedför gick jag ungefär 1/3 av backen och joggade resten. 
Målsättningen va 6 rundor och om det känns bra fortsätta 2 i taget. Jobbigast va helt klart nr 7 och 8 samt de sista10 metrarna i varje intervall. 

Torsdag: mammaträning och många parövningar denna gång. Samt hårdare med magtunnlarna och nu även de tuffa axelövningarna. 

Löprunda med Martin helt oplanerat. Han kom hem och frågade om vi skulle springa en sväng då farmor va här. Jag valde väg, en runda jag hade tänkt ut redan innan. 
Banan: vägen bort mot yttermogrusvägen, fram till skoterleden sen den till källan, över vägen och följa skogsstigen hela vägen bort till skolskogen. Där visade klockan 5km så fortsatte Granvägen, förbi skolan och rosen hemmåt. Fattades 350m till vel km när vi va hemma så fortsatte upp runt lekplatsen.
Totalt: distans 7km, tid 43:26min, pace 6:12, puls 164

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar