torsdag 18 augusti 2016

Vardag

Alla vaknade strax efter kl 6 då Martin gick upp pch Max blev ledsen att pappa gick. Milla fick lite mat och tillslut kom Max och satt i sängen och vi läste en bok. Milla visade upp att hon visst kan rulla från mage till rygg. Sen upp och kolla lite tv. Mästerflygarna ska det vara hela tiden. Frukost består av en hel potion gröt med äppelmos, som vanligt tar det tid och mycket tjat innan han får i sig allt. Milla sitter med vid bordet eller ligger på golvet i gymmet. Hon börjar gnälla strax efter en timme. Man får försöka roa henne, mera mat. Göra sig iordning innebär att Max kollar tv'n och Milla hänger med överallt. 
När Milla är tillräckligt upprörd vilket brukar inträffa efter 2 timmar får hon mer mat och kan då oftast lägga henne i vagnen och hon lägger sig tillrätta. Idag somnade hon 8:20. Efter det börjar kampen att få Max klar vilket tar olika lång tid beroende på humör. 

Idag sov Milla fram till 8:55 pga Max skrek och grät påväg till dagis. Hon satt vackert kvar i vagnen under en kaos lämning. Efter det gick vi vidare runt med Amy pch hem med henne, sen in mot noret och mammaträning. Innan jag hann till bron somnade Milla om, då 9:30. Försäkerhetsskull höll jag mig i rörelse hela tiden samt hade vagnen med under uppvärmningen. Milla fortsatte sova helt lugnt hela träningen, stod och pratade lite innan vi gick hem åt och duschade. Drog upp solskyddet vid 12:45 för att ge henne mat innan jag va tvungen att åka och handla. Milla stannade hos farmor när jag handlade + hämtade Max. 
Efter en stund hemma och lite mer mat PT Milla tog jag med henne ut på promenad med Amy. Hon somnade rätt snabbt i vagnen och sov kanske mellan 15-15:50. 
När Martin kom hem ville han ut på en löprunda tillsammans. Så mer mat till Milla och iväg. Va borta i 45min ungefärlig ställningarna va lugna när vi kom hem. Martin fixade mat till Max medans jag duschade och tog över Milla innan jag gjorde mat åt oss och Milla fick sitta i babysittern och Max börjat äta. 
Sedan igår har Milla tagit spjäln med fötterna och häver sig uppåt i sittern, som att hon ska ur. Idag va hon nästan uppe i brygga i sina försök. 
När maten är klar sitter alla vid bordet. Martin matar Milla mellan sina tuggor. Nu får hon i sig nästan hela 1/4 potion och ser arg ut när det inte kommer mer. Efter det sitter hon och leker med någpt vid sitt bord. Allt i från bitringen, en skål eller prasselblomman. 
Det va mycket kvitter och pigga barn så vi avvaktade läggningen tills det avtog och gnället började komma. Så gick in runt 19:05 och hon åt och somnade väldigt snabbt. Gick ut därifrån efter 15min sen har jag varit dit 2 gånger och stoppat i nappen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar