onsdag 25 maj 2016

Träningsvecka 8

Måndag: Styrka enligt Olga period 2  + två övningar från Loffsans bok mellan stallet och dagishämtning.

Tisdag: outdoor training. Då de hade regnat hela natten så va fokus kondition och hålla oss i rörelse. Körde först lite på parkeringen vid hembygdsgården sedan ner på strandpromenaden. En grym 3 min intervall: grupp 1 gjorde 3 olika axelstyrka med stenar, grupp 2 sprang i trappan. Mkt utfall under dagen både framåt och bakåt, armar rakt upp/ bakom huvudet m.m

Onsdag: MTB tur, första i skogen för i år. Både roligt och sjukt jobbigt. Kände idag att jag hade superdålig ork idag. Fick gå av några gånger pga vägen va översvämmad. Va även nära att ramla pga blöta/leriga spår. 
Banan : Körde på blåa i yttermo, undvek backen vid grishuset, sen höll jag höger efter man kört över vägen och körde över både lilla och stora bäcken. Sen på blåa igen fram till man korsar travbanan, körde hela den till heden, vek av på rotstigen och ut på asfalten. Körde in i skogen och över de roliga backarna, efter bron följde jag skoterleden till källan och sen över åkersjön hem. 

Totalt: distans 16,4km, tid 1:07:03t, hastighet 14,68km/h, puls 143.

Torsdag: mammaträning i blåst/regn och +7 grader. Va nära att jag hoppade över idag. Men kom iväg med underställströja, väst och längdjackan. 
Vi höll till i prostbacken och i trappan. Många utfall blev det både uppför backen/ bakåt upp och på raksträckan. Sen intervaller 3 min: station 1 parövning axlar och bröst, dips/utfall mot bänk och upp i trappan. I trappan körde vi uppför, varannat steg, sidan och fällknivs/mask gång. 
Hoppade över cykelgruppen då kroppen inte kände sig helt 100. Hade nog inte orkat dubbelpass idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar