torsdag 12 maj 2016

Träningsvecka 6

Måndag: FM sol och klarblå himmel så fick blir styrka ute i trädgården efter promenaden. Kändes bra idag, hantellyften är dödens och kämpar med plankorna. Blev idag 60-45-30 på raka och 3*40 på de sneda.

 EM blev det en liten jogg- första hela km.  Med 45 dagar sedan Milla föddes så joggade jag 1km i lugnt tempo. Hade kunnat fortsätta då orken inte va ett problem. Lite stel i fotlederna men gick över. 
Totalt: distans 1km, tid 7:38min 


Tisdag:  MTB tur, hade planen att köra lite längre än tidigare och överge min lilla runda. Fint väder men när jag väl kom iväg så blåste det bus. Kom ordentliga kastvindar och bitvis även motvind. 
Bana- solvändan sen upp över värmevärket, genom Lima och runt limsjön på grusvägen. Körde ner på leden en kort bit i lycka. Hem blev det över norsgatan och runt förbi skolan, allt för att få jämna km. 
Upp för backen vid sommarland va det tungt ordentligt. Kroppen orkade absolut men lite stel i handleder. 

Totalt: distans 18km, tid 59:34min

Torsdag: Premiär på racern, kunde inte hålla mig utan fick ut på en kort testtur. Fixk dessutom med mig Jonna. Hämtade upp henne och passade på att köra förbi skolan, siljansnäsvägen och upp lisselby. 
Bana- härradsbygden till heden över till styrsjöbo och via rosen hem. 
Kändes lätt och ledigt. Vi åkte och pratade en massa och va ett behagligt tempo. 
Cykeln gick bra men i vissa lägen låter kedjan konstigt, som om växlarna inte ligger i ordentligt. Lite svårt stt få i fötterna i pedalerna. Förvånad att det gick så fort ändå med tanke på att vi åkte och snackade. Otroligt kul va det både med sällskap och ur cykelsynpunkt. 

Totalt: distans 13,87km, tid 37:33min



Söndag: första morgonträningen, skulle ta en morgonpromenad med Amy. Slutade med att vi sprang hela 2km. Från laxen till åkersjön och tillbaka. Allt känns jättebra och varken flåset eller orken gör att jag slutar, hade kunnat fortsätta en bit till utan problem. 

Totalt: distans 2km, tid 14:33min, pace 7:16

På EM blev det även en cykeltur. Målet vs att cykla samma runda som torsdagen men att hålla ett högre tempo. Under tiden märkte jag att det gick förvånansvärt lätt att hålla tempot uppe så då försökte jag hålla alla km över 30km/t, gick tyvärr bet på en km. Upp från Karlsarvet och en bit på cykelvägen vid Åkerö, först uppförsbacken efter att ha gått över gruset och när det planade ut kom motvinden. Är ändå grymt nöjd med rundan som helhet. 

Totalt: distans 14,25km, tid 34:12min, snitttempo 25km/t, puls 150

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar