måndag 4 april 2016

Träningsstart

Måndag 4/4  11 dagar efter förlossningen va det dags att dra igång jakten på magmusklerna och jaga bort gravidkroppen. Har samlat på mig mycket information innan om just postgravid träning.

Planen är nu att jag kommer följa Olga Rönnbergs upplägg, hon rekommenderar att man startar 1-2 veckor efter förlossning. Period 1 kommer jag köra nu i 5 veckor. Sedan sammanfaller det så bra att jag har tid för efterkontroll måndag v 19, så efter det kan jag då växla över till period 2. Jag kommer även hämta lite övningar från Loffsans mammaträningsbok. Nu första 5 veckorna blir det mest aktiviteringsövningar men senare blir det mer kombination av Olga och Loffsans övningar. När jag kan växla över till period 2 kommer jag även börja cykelträna som konditionsträning. Löpningen får vänta till när 3 månader har passerat, så någon gång runt midsommar.
Förhoppningen är att det även ska bli mammaträning i grupp 2 dagar/vecka i 5 veckor i maj/juni.

Träningsvecka 1 (v14)

Måndag: övningar 1-7 + bröstöppning
Tisdag: 30 min morgonpromenad +  
            60min barnvagnspromenad 
Onsdag: vila 
Torsdag: 60min barnvagnspromenad runt Åkerö 
Fredag: ? 
Lördag: 25min morgonpromenad + 30min barnvagnspromenad 
Söndag: vila 

Utfall: blev inte som planerat denna veckan och ändå svårt att säga varför. Vi har fortf svårt att hitta någon rytm på dagarna. Men har försökt röra på mig någpt varje dag ialla fall. Börjat även ändra lite i matvanorna speciellt är det frukost och mackor jag ändrat. 
Så får det bli skärpning nästa vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar