fredag 12 februari 2016

Lissie v 6

Tisdag: ingen ridning pga feber och hela dagen i sängen från min sida. 

Onsdag: Linnea red en sväng

Fredag: fick börja krångla med broddar, två hade hon tappat och en va helt sned. Efter lite krångel så fick vi till det. Nysnö uppepå Isgata gjorde underlaget svårt. Därtill snöyr i sidled. 
Vi tog en kort skrittur på ca 40min. Tog riktigt långa steg påvägen hem och hade märkbart brottom. 
Red bakvägen ner till vedlagret sen förlade blåa slingan till bäcken sen de större vägarna tillbaka till vedlagret. Halkade bak några gånger. 
Tappar päls påtagligt nu, även det bruna. 


Lördag: planerade att rida till masten i skritt redan dagen innan. Men när jag klev upp på morgonen hade det kommit minst 5cm nysnö och fortsatte vräka ner. Lite osäker på hur underlaget va med snö uppepå all is gav vi oss iväg. Visade sig vara långt över förväntan. På travbanan gick det finfint även i hjulspåren. Skrittade fram till första jaktornet påväg uppåt. Sen travade vi på en bra bit. Stora delar uppför kunde jag växla mellan trav och galopp på helt orörd väg. Superbra. Precis vid toppen blev det stopp för en snöhög med huggtänder. Innan vi vände ner igen. Två korta galopper på travbanan och sen andra vägen hem. 
Totalt 1,25t. Tog 13min uppför och 22min nedför. 
Äntligen lite vinter igen 😃


Söndag: Linnea red

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar