tisdag 15 december 2015

Veckans träning

Efter en kass förra vecka så är det nya tag nu denna veckan.

Tisdag: simning efter jobbet, jag hade tur att det va dåligt med folk i simhallen. Tisdag kl 16 verkar vara en bra dag för simning. Fick bli 1500meter nu när jag både hade tid och plats för det.
Första 500metern blev som vanligt lite struligt med både andning och torr i munnen, fick ta en vätskepaus efter halva. Sen rätta till näsklämman ibland. Första gången på länge glömde jag andas ut under vattnet första varvet, kändes som jag blev snabbare då.
Andra 500metern flöt det mesta på riktigt bra och jag gjorde få pauser i vändningarna.
Sista 500metern körde jag på helt utan paus och va själv på min bana.
2min pauser mellan varje 500meters intervall, med lite vätska. Distansen va inga problem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar